Home » , , » Pilsko, 01.09.2019

Pilsko, 01.09.2019

Ostatni dzień wakacji wykorzystaliśmy na szybką wycieczkę na Pilsko (1557 m n.p.m.).
Najkrótsza droga na szczyt Pilska prowadzi od przełęczy Glinne (809 m n.p.m.) w Korbielowie (województwo śląskie, powiat żywiecki, gmina Jeleśnia). Parking znajduje się przed samą granicą polsko - słowacką.

2,5 godziny na górę, 1 godzina w dół, do przejścia łącznie tylko 10 kilometrów...no szybciej się nie da 😁

Z przełęczy ruszamy szlakiem granicznym, za czerwonymi i niebieskimi oznaczeniami. Idziemy przez las. Wraz z upływem czasu ścieżka wznosi się coraz wyżej, robi się coraz bardziej stromo i kamieniście. Po godzinie marszu czerwony szlak odbija w prawo, w kierunku schroniska na Hali Miziowej, do góry podążamy już tylko za niebieskimi znaczkami, cały czas przez las.

Wychodzimy w końcu ponad granicę lasu, za naszymi plecami rozciągają się coraz szersze panoramy, a na horyzoncie króluje Babia Góra.

Dochodzimy do granicznego wierzchołka Pilska, tzw Góry Pięciu Kopców (1535 m n.p.m.). Stąd, przez labirynt wśród kosówki, na główny wierzchołek Pilska powadzi szlak zielony.

Na szczycie znajdują się charakterystyczne kamienne kopczyki, ołtarz polowy i wysoki krzyż.

Po krótkim odpoczynku wracamy na przełęcz Glinne tą samą drogą.

Wycieczkę można wydłużyć i uatrakcyjnić, schodząc szlakiem czarnym lub żółtym (podobny czas przejścia) do schroniska na Hali Miziowej (1271 m n.p.m.), a następnie czerwonym szlakiem wrócić na przełęcz Glinne. My niestety nie mieliśmy czasu na dłuższe wędrówki, trzeba było wrócić do domu, szykować stroje galowe na rozpoczęcie roku szkolnego i szorować ręce po jagodach